Fakturační emaily zákazníka AE020
Obecný popis #
Rozšíření umožňuje definovat odděleně fakturační, upomínkový a marketingový e-mail, které lze zadat na kartě zákazníka v sekci Adresa & Kontakty. Do pole lze zadat více adres oddělených středníkem.
Fakturační e-mail je při založení prodejní objednávky, prodejní nabídky, faktury nebo prodejní zálohové faktury vložen do nového pole v hlavičce dokladu. E-maily z faktury jsou odesílány na adresy z tohoto pole.
Dále rozšíření obsahuje plánovatelnou sestavu 79003, která umožňuje hromadně vytvořit, vydat a odeslat e-mailem upomínky. K tomuto se také váže nastavení, které je popsáno v další kapitole.
Rozšíření dále automaticky přikládá faktury do e-mailu vydaných upomínek.
Nastavení #
Pro automatické přikládání faktur do e-mailu s vydanou upomínkou je nutné v Nastavení prodeje a pohledávek zaškrnout pole "Automaticky přikládat nezaplacené faktury".
Pokud je možnost zaškrnutá, tak při odesílání vydané upomínky nebo vydaného penále e-mailem dojde k přiložení všech zaúčtovaných prodejních faktur, které se vyskytují v daném dokladu. V případě, že je faktur k přiložení více, než je nastaveno v poli Maximální počet přiložených faktur, tak dojde ke spojení faktur do jedné.
Upomínky #
U upomínek, které se mají zasílat automaticky, je nutné zaškrtnout pole Automaticky odesílat email, které se nachází na kartě Podmínky upomínky v záložce Úrovně. Pro úpravy pole je nutné zaškrtnout záložku Upravit seznam.
V hlavičce Účtovaná prodejní faktura a v seznamu Účtované prodejní faktury nyní zobrazujeme v základu skrytém poli Počet vydaných upomínek počet všech upomínek, na kterých se vyskytuje daná faktura. Stejné pole uživatel nalezne v Položky zákazníka.
Plánování úloh #
Plánovanou úlohu lze založit v seznamu Položky fronty úloh.
Povinné údaje:
- Typ spouštěného objektu - Procedura
- ID spouštěného objektu - 79005
Dále je nutné zvolit v sekci Perioda dny a čas, ve které se úloha bude spouštet.
Sestava #
V sestavě je nutné nastavit zúčtovací datum a datum dokladu. Dialog sestavy lze zobrazit přes akci Dialog sestavy. Data se zadávají pomocí vzorce data. Dále je zde možné odfiltrovat pomocí filtrů zákazníky nebo konkrétní položky.
Přepnout na odeslané #
Plánovaná úloha vytvoří upomínky. Vydá je a pokud mají zaškrnuté pole Automaticky odesílat email, tak je i odešle zákazníkům. V opačném případě dojde k zašrtnutí pole Neodesláno ve vydané upomínce a zároveň dojde k začervenání čísla upomínky v seznamu. Takovéto upomínky lze poté akcí Přepnout na odeslané přepnout v seznamu i kartě.
Nastavení prodeje a pohledávek #
Nová pole:
-
Priorita emailu v sekci Obecné
- Určuje e-mailový účet, který bude požit pro zasílání faktur.
-
Hodnoty:
- Zákazník - Je použit Fakturační E-mail ze zákazníka.
- Fakturační zákazník - je použit Fakturační E-mail z plátce.
- Dodací adresa - Je použit Fakturační E-mail z dodací adresy. Pokud je prázdná, tak je místo něj Fakturační E-mail ze zákazníka.
- Nastavení dle zákazníka - Pokud je zákazník odlišný od plátce, tak je použit Fakturační E-mail z plátce. Jinak je E-mail vybrán na základě nastavení pole Priorita emailu na kartě zákazníka.
-
Zdroj emailu pro odesílání v sekci Obecné
- Určuje, jaký by měl být zdroj e-mailu.
-
Hodnoty:
- Zákazník - Hodnota pole Fakturační email v Zákazníkovi
- Doklad - Hodnota pole Fakturační email v dokladu, se kterým uživatel momentálně pracuje (Účtovaný prodejní dobropis / Účtovaná prodejní faktura / Prodejní zálohová faktura)
Zákazník #
Nové pole:
-
Priorita emailu v sekci Kontakt
-
Hodnoty:
- Zákazník - Je použit Fakturační E-mail ze zákazníka.
- Dodací adresa - Je použit Fakturační E-mail z dodací adresy. Pokud je prázdná, tak je místo něj Fakturační E-mail.
-
Hodnoty: