Reklamační Modul AE143
Obecný popis #
Nastavení #
konec sablony
Jak psat dokumentace #
Metadata #
Hlavni soubor documentation.md
(nebo index.md
) musi zacinat nasledujici sekci:
---
name: nazev extensiony bez uvedení kódu ext (tedy bez AEXXX). Pokud se jedná o zákaznickou ext., uvádějte název zákazníka
description: kratky popis max 10 slov. Bude se zobrazovat zákazníkovi!
code: AEXXX nebo CU-zakaznik-xxx
---
Dalsi md soubory v dokumentaci musi obsahovat pouze:
---
filename: Popis souboru pro zobrazeni v leve casti dokumentace
order: poradi souboru (integer)
---
Format historie #
#### Historie
Verze | Popis změny | Datum
--------|-------------|-----------
1.0.0.0 | První verze | 01.01.2000
Sekce historie je ohranicena znaky !#-
-#!
. Takto ohranicena sekce kdekoliv v dokumentaci nebude vykreslena na zakaznickem portalu.
Priklad #
Tato veta je zobrazena!#- bez teto casti-#!.
Tato veta je zobrazena.
Generovani permission setu #
- Ke kazde uprave je nutne po nainstalovani vygenerovat permission sety na zobrazeni, editaci a setup
- Permissiony umistit do slozky Permissions v rootu extensiony
-
Syntaxe techto permission setu je KODUPRAVY VIEW/EDIT/SETUP. Napriklad tedy:
- AE032 VIEW
- AE032 EDIT
- AE032 SETUP
- Generovani permission setu je pres "permissionset". ID objektu vam prideli ALRM
- Priklad z base app:
permissionset 4592 "HR-SETUP"
{
Assignable = true;
Caption = 'Human Resources setup';
Permissions = tabledata "Cause of Absence" = RIMD,
tabledata "Cause of Inactivity" = RIMD,
tabledata Confidential = RIMD,
tabledata Employee = R,
tabledata "Employee Absence" = R,
....
}
- Specificka nastaveni (napriklad pravo na otevreni urcite page, pravo k editaci specifickych zaznamu apod.) davat do "Nastaveni uzivatelu" - nezapomente v dokumentaci k cemu slouzi
Obecna pravidla #
- Vždy začínat sekcí „Obecný popis“. V této sekci popište, k čemu úprava slouží
- Uvádějte vždy sekci „Nastavení“. Pokud není úpravu nutné nastavovat, zmiňte to v této sekci
- Pokud zpracováváte velkou dokumentaci, používejte podkapitoly
- Pokud přidáváte nová pole, sepisujte se je do odrážek:
- Názvy nových polí a stranek kurzívou
-
Obrázky používejte s rozmyslem – důležité je popsat, jak úprava funguje než nakopírovat spousty nic neříkajících obrázků. Pokud přidávám pole, stačí napsat v jaké záložce/ skupině se nachází, název a k čemu slouží, nedávat kvůli tomu obrázek.
-
Kde dávat obrázky
- Layouty – když je to naše sestava
- Naše nastavovací formuláře atd.
-
Kde je nedávat
- Přidání funkce
- Přidání pole
- Přidání záložky
- Request page - přidání například jednoho pole do request page zaúčtované faktury
- Obrázek baseapp, na který není žádná úprava – například screenshot položky fronty úloh
-
Kde dávat obrázky
- Pokud potřebujete na obrázku něco vyznačit, použijte buď rámeček nebo rovné označení:
- Dokumentace se píše pro uživatele, ne pro programátora. Nepoužívejte termíny jako „codeunit“ apod. Dokumentaci musí pochopit i netechnicky zaměřený člově
- V AE extensionách nesepisovat změněné úpravy jako zvlášní bod. Vždy zapracovat do dokumentace tak, aby byla odpovídala současnému stavu extensiony
Zákaznické úpravy #
-
Vytvářet níže uvedenou strukturu:
## Finance ## Prodej a marketing ## Nákup a závazky ## Sklad ## Výroba ## Projekty ## Plánování zdrojů ## Lidské zdroje ## Správa (administrace)
- Úpravy sepisovat do sekcí, kterých se týkají
- Uvádět číslo ticketu ve formatu
([73566](https://helpdesk.artex-is.cz/helpdesk/tickets/73566))