Reklamační Modul AE143


Nastavení reklamačního modulu #

Nastavení správce reklamace #

Základní nastavení a výběr číselných řad lze nastavit v Nastavení správce reklamace.

  • Kód lokace – výchozí lokace pro příjem reklamací.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – výchozí lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží.
  • Výchozí čas vyřízení – předpokládaný čas vyřízení reklamace (dny). Z pole se kalkuluje očekávané datum vyřízení reklamace na reklamační zakázce.
  • Číslo účtu pro snížení ceny – pole pro nastavení finančního účtu pro poskytnutí slevy zákazníkovi na zboží, které si ponechá s vadou a nebude jej reklamovat.
  • Získat adresu z originálního dokumentu – je-li toto pole zaškrtnuto, bude jako dodací adresa použita adresa z původního dokladu.
  • Číselné řady pro: zákaznické reklamace / vratky prodejních objednávek / prodejních objednávek / prodejních dobropisů / účtovaných prodejních faktur / účtovaných prodejních dobropisů.

Nastavení karty zboží #

  • Výpočetní vzorec pro záruku zákazníka – doba záruky na dané zboží, do reklamační zakázky se na základě této doby zkalkuluje, zda je zboží v záruce, nebo není.

Centrum odpovědnosti #

  • Kód umístění reklamace – výchozí lokace pro příjem reklamace. V případě nastavení na centru odpovědnosti a přidělení centra odpovědnosti k uživateli v nastavení uživatelů, je tato lokace nadřazená kódu lokace v nastavení správce reklamace.

Nastavení uživatelů #

  • Do nastavení uživatelů byl přidán Filtr odpovědnosti centra reklamace, kterým lze uživateli přiřadit konkrétní centrum odpovědnosti pro řešení reklamací.

Nastavení hodnot u definovatelných polí #

  • Pole Způsob přijetí reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, jak se daná reklamace dostala do firmy, například pro případné hodnocení, jaký způsob zákazníci nejvíce využívají.
  • Pole Preferovaný způsob vyřízení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, ze kterých bude uživatel vybírat preferovanou možnost vyřízení reklamace preferovanou zákazníkem.
  • Pole Kód důvodu reklamace – v tomto poli je možné definovat důvody reklamace.

Nastavení kódů řešení reklamace #

Pole Kód vyřešení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti řešení reklamace a navolit akce, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.

Možnosti akcí:

  • Zamítnout reklamaci – storno příjmu reklamace na sklad.
  • Vyžadovat příjem – pro daný kód řešení je nutný příjem, pokud nebyla reklamace ještě přijata, BC nabídne příjem vytvořit.
  • Zobrazit objednávku prodejní vratky – otevře se prodejní objednávka vratky s vazbou na řádek reklamační zakázky.
  • Snížit cenu – BC otevře okno s nabídkou procentuálního snížení původní ceny. Po potvrzení okna se vygeneruje a otevře dobropis a část prodejní ceny.
  • Vytvořit prodejní dobropis – systém vytvoří prodejní dobropis na celou částku v původní prodejní faktuře.
  • Vytvořit prodejní objednávku – systém vytvoří prodejní objednávku s položkou zboží definovanou na řádku reklamační zakázky v poli Číslo náhrady zboží.
  • Typ kalkulace ceny prodejní objednávky – definice ceny, která se dotahuje do řádku prodejní objednávky:
  • Nulová prodejní cena.
  • Původní cena.
  • Ceníková cena – cena dle ceníku nebo z karty zboží.

Popis reklamačního modulu #

Reklamační zakázky zákazníka #

Pole v hlavičce #

Obecné

  • Číslo – číslo reklamační zakázky, číselná řada se vybírá v Nastavení správce reklamace.
  • Číslo zákazníka – vybírá se z seznamu Zákazníci.
  • Název zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Název 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Adresa zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Adresa 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Město – doplňuje se z karty zákazníka.
  • PSČ – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Kód země/oblasti – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Kontakt – doplňuje se z karty zákazníka.
  • E-mail – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Telefonní číslo – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Přiřazené ID uživatele – automaticky se vyplňuje uživatel, který reklamační zakázku založil.
  • Centrum odpovědnosti – načítá se z nastavení uživatele, který založil doklad – přiděluje se v poli Filtr centra odpovědnosti reklamace.
  • Kód lokace – lokace pro příjem reklamace – doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží. Doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
  • Stav – Nový / Vyčkat /Zpracovává se / Dokončeno
  • Interní stav - pole pro uživatelsky nastavitelné stavy v rámci stránky Interní Stav Reklamace. Interní stavy které jsou nastavené na reklamačních zakázkách nelze mazat nebo přejmenovat.
  • Poznámka

Pokud je na zákazníkovi nastaveno Kopírovat data ze zdrojového do reklamačního dokladu, jsou pole, která se natahují z karty zákazníka, natažena při natažení řádků z položek zboží. Při každém natažení se systém dívá pouze na první řádek reklamační zakázky.

Pole pod řádky reklamační zakázky #

  • Datum dokladu – datum vytvoření dokladu.
  • Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se do řádků
  • Datum vyřízení reklamace – propisuje se do řádků
  • Očekávané datum vyřízení reklamace – kalkuluje se na základě aktuálního data a nastavení pole Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
  • Kód prodejce – propisuje se z karty zákazníka.
  • Přiřazené ID řešitele – uživatele, kterému se předává řešení reklamace, např. reklamační technik.

Pole na řádcích reklamační zakázky #

  • Typ – Zboží / Poznámka.
  • Číslo – číslo reklamovaného zboží.
  • Popis – popis reklamovaného zboží.
  • Množství – reklamované množství.
  • Jednotková cena – cena zboží / ks.
  • Pořizovací cena – cena za množství na řádku.
  • Sériové číslo – sériové číslo zboží.
  • Číslo šarže – šarže zboží.
  • Záruka – ano / ne – pole se zaškrtne v případě, že je zboží v záruce – délka záruky se zadává na kartě zboží v poli
  • Kód důvodu reklamace – číselník, ve kterém je možné definovat důvody reklamace
  • Kód vyřešení reklamace – číselník pro definici kódů vyřešení a nadefinování akcí, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.
  • Kód lokace – propisuje se z hlavičky na řádky, lokace pro příjem reklamace.
  • Číslo náhrady zboží – číslo zboží, odesílané jako náhrada, za reklamované zboží.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – lokace, pro odeslání náhrady za reklamované zboží.
  • Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se z hlavičky.
  • Očekávané datum vyřízení reklamace – aktuální datum + Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
  • Stav – stav reklamace na řádku Nový / Zpracovává se / Dokončeno.

Získání řádků reklamační zakázky #

Vyplněním sériového čísla #

V případě zboží se sériovým číslem stačí sériové číslo doplnit do daného pole – údaje se vyhledají na základě sériového čísla.

Funkce Získat řádky #

Stisknutím tlačítka funkce Získat řádky se otevře dialogové okno, ve kterém lze dohledat prodejní doklady filtrované na daného zákazníka.

Pokud je na zákazníkovi nastaveno Kopírovat data ze zdrojového do reklamačního dokladu, jsou pole, která se natahují z karty zákazníka, natažena při natažení řádků z položek zboží. Při každém natažení se systém dívá pouze na první řádek reklamační zakázky.

Příjem reklamace #

Funkce nad řádky reklamační zakázky. Vygeneruje vratku prodejní objednávky pro vybrané řádky. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.

Zpracování reklamace #

Funkce nad řádky reklamační zakázky. Provede akce nadefinované v Kódu vyřešení reklamace. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.

Pokud je na zákazníkovi nastaveno Kopírovat data ze zdrojového do reklamačního dokladu, zkopírují se údaje zákazníka, příjemce a plátce ze zdrojového dokladu (je-li nalezen). Tato logika slouží k propisování údajů eshopových zákazníků. Pole která se kopírují:

  • Název
  • Název 2
  • Adresa
  • Adresa 2
  • Město
  • Země/oblast původu
  • Stát
  • PSČ

Souvicející doklady #

V Hlavičce reklamační zakázky i nad řádky je možné se prokliknout k souvisejícím dokladům dané zakázky / řádku zakázky. K dispozici jsou následující doklady:

  • Objednávka prodejní vratky.
  • Dobropis.
  • Účtovaná prodejní dobropis.
  • Prodejní objednávka.
  • Účtovaná prodejní faktura.

Factbox #

Po pravé straně reklamační zakázky se nachází informační pole, obsahující detaily reklamační zakázky a možnost přikládat přílohy.

Tiskové výstupy #

K reklamačnímu modulu je přidán výchozí tiskový výstup – Reklamační protokol. Tento dokument je ve wordu, kde si zákazník může zcela nadefinovat jeho rozvržení a údaje, které chce zobrazovat.