Reklamační Modul AE143
Nastavení reklamačního modulu #
Nastavení správce reklamace #
Základní nastavení a výběr číselných řad lze nastavit v Nastavení správce reklamace.
- Kód lokace – výchozí lokace pro příjem reklamací.
- Kód lokace pro odeslání zboží – výchozí lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží.
- Výchozí čas vyřízení – předpokládaný čas vyřízení reklamace (dny). Z pole se kalkuluje očekávané datum vyřízení reklamace na reklamační zakázce.
- Číslo účtu pro snížení ceny – pole pro nastavení finančního účtu pro poskytnutí slevy zákazníkovi na zboží, které si ponechá s vadou a nebude jej reklamovat.
- Získat adresu z originálního dokumentu – je-li toto pole zaškrtnuto, bude jako dodací adresa použita adresa z původního dokladu.
- Číselné řady pro: zákaznické reklamace / vratky prodejních objednávek / prodejních objednávek / prodejních dobropisů / účtovaných prodejních faktur / účtovaných prodejních dobropisů.
Nastavení karty zboží #
- Výpočetní vzorec pro záruku zákazníka – doba záruky na dané zboží, do reklamační zakázky se na základě této doby zkalkuluje, zda je zboží v záruce, nebo není.
Centrum odpovědnosti #
- Kód umístění reklamace – výchozí lokace pro příjem reklamace. V případě nastavení na centru odpovědnosti a přidělení centra odpovědnosti k uživateli v nastavení uživatelů, je tato lokace nadřazená kódu lokace v nastavení správce reklamace.
Nastavení uživatelů #
- Do nastavení uživatelů byl přidán Filtr odpovědnosti centra reklamace, kterým lze uživateli přiřadit konkrétní centrum odpovědnosti pro řešení reklamací.
Nastavení hodnot u definovatelných polí #
- Pole Způsob přijetí reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, jak se daná reklamace dostala do firmy, například pro případné hodnocení, jaký způsob zákazníci nejvíce využívají.
- Pole Preferovaný způsob vyřízení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, ze kterých bude uživatel vybírat preferovanou možnost vyřízení reklamace preferovanou zákazníkem.
- Pole Kód důvodu reklamace – v tomto poli je možné definovat důvody reklamace.
Nastavení kódů řešení reklamace #
Pole Kód vyřešení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti řešení reklamace a navolit akce, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.
Možnosti akcí:
- Zamítnout reklamaci – storno příjmu reklamace na sklad.
- Vyžadovat příjem – pro daný kód řešení je nutný příjem, pokud nebyla reklamace ještě přijata, BC nabídne příjem vytvořit.
- Zobrazit objednávku prodejní vratky – otevře se prodejní objednávka vratky s vazbou na řádek reklamační zakázky.
- Snížit cenu – BC otevře okno s nabídkou procentuálního snížení původní ceny. Po potvrzení okna se vygeneruje a otevře dobropis a část prodejní ceny.
- Vytvořit prodejní dobropis – systém vytvoří prodejní dobropis na celou částku v původní prodejní faktuře.
- Vytvořit prodejní objednávku – systém vytvoří prodejní objednávku s položkou zboží definovanou na řádku reklamační zakázky v poli Číslo náhrady zboží.
- Typ kalkulace ceny prodejní objednávky – definice ceny, která se dotahuje do řádku prodejní objednávky:
- Nulová prodejní cena.
- Původní cena.
- Ceníková cena – cena dle ceníku nebo z karty zboží.
Popis reklamačního modulu #
Reklamační zakázky zákazníka #
Pole v hlavičce #
Obecné
- Číslo – číslo reklamační zakázky, číselná řada se vybírá v Nastavení správce reklamace.
- Číslo zákazníka – vybírá se z seznamu Zákazníci.
- Název zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
- Název 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
- Adresa zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
- Adresa 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
- Město – doplňuje se z karty zákazníka.
- PSČ – doplňuje se z karty zákazníka.
- Kód země/oblasti – doplňuje se z karty zákazníka.
- Kontakt – doplňuje se z karty zákazníka.
- E-mail – doplňuje se z karty zákazníka.
- Telefonní číslo – doplňuje se z karty zákazníka.
- Přiřazené ID uživatele – automaticky se vyplňuje uživatel, který reklamační zakázku založil.
- Centrum odpovědnosti – načítá se z nastavení uživatele, který založil doklad – přiděluje se v poli Filtr centra odpovědnosti reklamace.
- Kód lokace – lokace pro příjem reklamace – doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
- Kód lokace pro odeslání zboží – lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží. Doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
- Stav – Nový / Vyčkat /Zpracovává se / Dokončeno
- Poznámka
Pole pod řádky reklamační zakázky #
- Datum dokladu – datum vytvoření dokladu.
- Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se do řádků
- Datum vyřízení reklamace – propisuje se do řádků
- Očekávané datum vyřízení reklamace – kalkuluje se na základě aktuálního data a nastavení pole Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
- Kód prodejce – propisuje se z karty zákazníka.
- Přiřazené ID řešitele – uživatele, kterému se předává řešení reklamace, např. reklamační technik.
Pole na řádcích reklamační zakázky #
- Typ – Zboží / Poznámka.
- Číslo – číslo reklamovaného zboží.
- Popis – popis reklamovaného zboží.
- Množství – reklamované množství.
- Jednotková cena – cena zboží / ks.
- Pořizovací cena – cena za množství na řádku.
- Sériové číslo – sériové číslo zboží.
- Číslo šarže – šarže zboží.
- Záruka – ano / ne – pole se zaškrtne v případě, že je zboží v záruce – délka záruky se zadává na kartě zboží v poli
- Kód důvodu reklamace – číselník, ve kterém je možné definovat důvody reklamace
- Kód vyřešení reklamace – číselník pro definici kódů vyřešení a nadefinování akcí, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.
- Kód lokace – propisuje se z hlavičky na řádky, lokace pro příjem reklamace.
- Číslo náhrady zboží – číslo zboží, odesílané jako náhrada, za reklamované zboží.
- Kód lokace pro odeslání zboží – lokace, pro odeslání náhrady za reklamované zboží.
- Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se z hlavičky.
- Očekávané datum vyřízení reklamace – aktuální datum + Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
- Stav – stav reklamace na řádku Nový / Zpracovává se / Dokončeno.
Získání řádků reklamační zakázky #
Vyplněním sériového čísla #
V případě zboží se sériovým číslem stačí sériové číslo doplnit do daného pole – údaje se vyhledají na základě sériového čísla.
Funkce Získat řádky #
Stisknutím tlačítka funkce Získat řádky se otevře dialogové okno, ve kterém lze dohledat prodejní doklady filtrované na daného zákazníka. Vybrané položky se lze načíst do reklamační zakázky:
Příjem reklamace #
Funkce nad řádky reklamační zakázky. Vygeneruje vratku prodejní objednávky pro vybrané řádky. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.
Zpracování reklamace #
Funkce nad řádky reklamační zakázky. Provede akce nadefinované v Kódu vyřešení reklamace. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.
Souvicející doklady #
V Hlavičce reklamační zakázky i nad řádky je možné se prokliknout k souvisejícím dokladům dané zakázky / řádku zakázky. K dispozici jsou následující doklady:
- Objednávka prodejní vratky.
- Dobropis.
- Účtovaná prodejní dobropis.
- Prodejní objednávka.
- Účtovaná prodejní faktura.
Factbox #
Po pravé straně reklamační zakázky se nachází informační pole, obsahující detaily reklamační zakázky a možnost přikládat přílohy.
Tiskové výstupy #
K reklamačnímu modulu je přidán výchozí tiskový výstup – Reklamační protokol. Tento dokument je ve wordu, kde si zákazník může zcela nadefinovat jeho rozvržení a údaje, které chce zobrazovat.