Reklamační Modul AE143


Nastavení reklamačního modulu #

Nastavení správce reklamace #

Základní nastavení a výběr číselných řad lze nastavit v Nastavení správce reklamace.

  • Kód lokace – výchozí lokace pro příjem reklamací.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – výchozí lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží.
  • Výchozí čas vyřízení – předpokládaný čas vyřízení reklamace (dny). Z pole se kalkuluje očekávané datum vyřízení reklamace na reklamační zakázce.
  • Číslo účtu pro snížení ceny – pole pro nastavení finančního účtu pro poskytnutí slevy zákazníkovi na zboží, které si ponechá s vadou a nebude jej reklamovat.
  • Získat adresu z originálního dokumentu – je-li toto pole zaškrtnuto, bude jako dodací adresa použita adresa z původního dokladu.
  • Číselné řady pro: zákaznické reklamace / vratky prodejních objednávek / prodejních objednávek / prodejních dobropisů / účtovaných prodejních faktur / účtovaných prodejních dobropisů.

Nastavení karty zboží #

  • Výpočetní vzorec pro záruku zákazníka – doba záruky na dané zboží, do reklamační zakázky se na základě této doby zkalkuluje, zda je zboží v záruce, nebo není.

Centrum odpovědnosti #

  • Kód umístění reklamace – výchozí lokace pro příjem reklamace. V případě nastavení na centru odpovědnosti a přidělení centra odpovědnosti k uživateli v nastavení uživatelů, je tato lokace nadřazená kódu lokace v nastavení správce reklamace.

Nastavení uživatelů #

  • Do nastavení uživatelů byl přidán Filtr odpovědnosti centra reklamace, kterým lze uživateli přiřadit konkrétní centrum odpovědnosti pro řešení reklamací.

Nastavení hodnot u definovatelných polí #

  • Pole Způsob přijetí reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, jak se daná reklamace dostala do firmy, například pro případné hodnocení, jaký způsob zákazníci nejvíce využívají.
  • Pole Preferovaný způsob vyřízení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti, ze kterých bude uživatel vybírat preferovanou možnost vyřízení reklamace preferovanou zákazníkem.
  • Pole Kód důvodu reklamace – v tomto poli je možné definovat důvody reklamace.

Nastavení kódů řešení reklamace #

Pole Kód vyřešení reklamace – v tomto poli je možné definovat možnosti řešení reklamace a navolit akce, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.

Možnosti akcí:

  • Zamítnout reklamaci – storno příjmu reklamace na sklad.
  • Vyžadovat příjem – pro daný kód řešení je nutný příjem, pokud nebyla reklamace ještě přijata, BC nabídne příjem vytvořit.
  • Zobrazit objednávku prodejní vratky – otevře se prodejní objednávka vratky s vazbou na řádek reklamační zakázky.
  • Snížit cenu – BC otevře okno s nabídkou procentuálního snížení původní ceny. Po potvrzení okna se vygeneruje a otevře dobropis a část prodejní ceny.
  • Vytvořit prodejní dobropis – systém vytvoří prodejní dobropis na celou částku v původní prodejní faktuře.
  • Vytvořit prodejní objednávku – systém vytvoří prodejní objednávku s položkou zboží definovanou na řádku reklamační zakázky v poli Číslo náhrady zboží.
  • Typ kalkulace ceny prodejní objednávky – definice ceny, která se dotahuje do řádku prodejní objednávky:
  • Nulová prodejní cena.
  • Původní cena.
  • Ceníková cena – cena dle ceníku nebo z karty zboží.

Popis reklamačního modulu #

Reklamační zakázky zákazníka #

Pole v hlavičce #

Obecné

  • Číslo – číslo reklamační zakázky, číselná řada se vybírá v Nastavení správce reklamace.
  • Číslo zákazníka – vybírá se z seznamu Zákazníci.
  • Název zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Název 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Adresa zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Adresa 2 zákazníka – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Město – doplňuje se z karty zákazníka.
  • PSČ – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Kód země/oblasti – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Kontakt – doplňuje se z karty zákazníka.
  • E-mail – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Telefonní číslo – doplňuje se z karty zákazníka.
  • Přiřazené ID uživatele – automaticky se vyplňuje uživatel, který reklamační zakázku založil.
  • Centrum odpovědnosti – načítá se z nastavení uživatele, který založil doklad – přiděluje se v poli Filtr centra odpovědnosti reklamace.
  • Kód lokace – lokace pro příjem reklamace – doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – lokace pro zaslání náhrady za reklamované zboží. Doplňuje se z nastavení Centra odpovědnosti přidělenému uživateli zakládající reklamační zakázku v nastavení uživatelů. Pokud nemá uživatel přidělené centrum odpovědnosti, lokace se dotahuje z nastavení správce reklamace.
  • Stav – Nový / Vyčkat /Zpracovává se / Dokončeno
  • Poznámka

Pole pod řádky reklamační zakázky #

  • Datum dokladu – datum vytvoření dokladu.
  • Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se do řádků
  • Datum vyřízení reklamace – propisuje se do řádků
  • Očekávané datum vyřízení reklamace – kalkuluje se na základě aktuálního data a nastavení pole Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
  • Kód prodejce – propisuje se z karty zákazníka.
  • Přiřazené ID řešitele – uživatele, kterému se předává řešení reklamace, např. reklamační technik.

Pole na řádcích reklamační zakázky #

  • Typ – Zboží / Poznámka.
  • Číslo – číslo reklamovaného zboží.
  • Popis – popis reklamovaného zboží.
  • Množství – reklamované množství.
  • Jednotková cena – cena zboží / ks.
  • Pořizovací cena – cena za množství na řádku.
  • Sériové číslo – sériové číslo zboží.
  • Číslo šarže – šarže zboží.
  • Záruka – ano / ne – pole se zaškrtne v případě, že je zboží v záruce – délka záruky se zadává na kartě zboží v poli
  • Kód důvodu reklamace – číselník, ve kterém je možné definovat důvody reklamace
  • Kód vyřešení reklamace – číselník pro definici kódů vyřešení a nadefinování akcí, které se při výběru tohoto kódu řešení a potvrzení následně spustí.
  • Kód lokace – propisuje se z hlavičky na řádky, lokace pro příjem reklamace.
  • Číslo náhrady zboží – číslo zboží, odesílané jako náhrada, za reklamované zboží.
  • Kód lokace pro odeslání zboží – lokace, pro odeslání náhrady za reklamované zboží.
  • Datum a čas přijetí reklamace – propisuje se z hlavičky.
  • Očekávané datum vyřízení reklamace – aktuální datum + Výchozí čas vyřízení v Nastavení správce reklamace.
  • Stav – stav reklamace na řádku Nový / Zpracovává se / Dokončeno.

Získání řádků reklamační zakázky #

Vyplněním sériového čísla #

V případě zboží se sériovým číslem stačí sériové číslo doplnit do daného pole – údaje se vyhledají na základě sériového čísla.

Funkce Získat řádky #

Stisknutím tlačítka funkce Získat řádky se otevře dialogové okno, ve kterém lze dohledat prodejní doklady filtrované na daného zákazníka. Vybrané položky se lze načíst do reklamační zakázky:

Příjem reklamace #

Funkce nad řádky reklamační zakázky. Vygeneruje vratku prodejní objednávky pro vybrané řádky. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.

Zpracování reklamace #

Funkce nad řádky reklamační zakázky. Provede akce nadefinované v Kódu vyřešení reklamace. Mění stav na řádku reklamace na Zpracovává se.

Souvicející doklady #

V Hlavičce reklamační zakázky i nad řádky je možné se prokliknout k souvisejícím dokladům dané zakázky / řádku zakázky. K dispozici jsou následující doklady:

  • Objednávka prodejní vratky.
  • Dobropis.
  • Účtovaná prodejní dobropis.
  • Prodejní objednávka.
  • Účtovaná prodejní faktura.

Factbox #

Po pravé straně reklamační zakázky se nachází informační pole, obsahující detaily reklamační zakázky a možnost přikládat přílohy.

Tiskové výstupy #

K reklamačnímu modulu je přidán výchozí tiskový výstup – Reklamační protokol. Tento dokument je ve wordu, kde si zákazník může zcela nadefinovat jeho rozvržení a údaje, které chce zobrazovat.